Ve druhém pololetí školního roku 2024/2025 jsme na našem gymnáziu dostali příležitost vyzkoušet si projektové řízení v praxi. V rámci výuky jsme pracovali na vlastním školním projektu, jehož prostřednictvím jsme se učili nejen týmové spolupráci, ale i jednotlivým fázím řízení projektu – od počátečního návrhu až po závěrečné vyhodnocení.
Navázali jsme spolupráci s Vodohospodářskou společností Dobříš, která hledala nový interaktivní prvek do své expozice v zámeckém parku. Cílem bylo vytvořit zábavnou a zároveň poučnou aktivitu, určenou především dětem, která by hravou formou přiblížila fungování vodohospodářství ve městě Dobříš. Návrh i samotná realizace pro nás představovaly určitou výzvu, ale práce nás bavila a dávala nám smysl.
Součástí projektu byla také praktická zkouška připraveného programu. Do expozice jsme proto pozvali dvě třídy – studenty primy z Gymnázia Karla Čapka Dobříš a žáky prvního stupně Základní školy Trnka. Děti si nejprve vyzkoušely veškeré interaktivní prvky výstavy a následně jsme pro ně připravili doprovodný program plný her, pokusů, hlavolamů a pracovních listů. Naším cílem bylo nejen zprostředkovat informace o hospodaření s vodou, ale zároveň vytvořit příjemné a inspirativní prostředí.
Na základě zpětné vazby, kterou jsme obdrželi, můžeme s potěšením říci, že se projekt vydařil. Získali jsme nejen cenné zkušenosti, ale také radost z dobře odvedené práce.
Ráda bych poděkovala paní profesorce Mgr. Janě Sprengerové za odborné vedení a podporu po celou dobu projektu. Dále děkujeme projektové manažerce paní Jaroslavě Michálkové ze společnosti Doosan Bobcat EMEA za cenné rady a především Vodohospodářské společnosti Dobříš za důvěru, vstřícnost a možnost podílet se na smysluplném projektu.
Za celý projektový tým, Žaneta Rezková.
související články: projektové řízení voda projekt společenské vědy